ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

07 February 2011

kerajaan pukimak UMNO-APCO-BN dan Mesir serupa Firaun...!!!



Corak pentadbiran kerajaan Umno Barisan Nasional (BN) dan Presiden Mesir, Hosni Mubarak menyerupai regim pemerintahan Firaun.

Perbandingan itu  berdasarkan tindak-tanduk kedua-dua pihak yang menggunakan kekuatan mereka dengan mengawal media kerajaan untuk mengekalkan kuasa.

Memetik Surah Az-Zukhruf ayat 54: “Maka Firaun perbodohkan kaumnya dan mereka mematuhinya”.

“(Ini) seperti yang dilakukan Mubarak dan BN dengan menguasai media...

Kerajaan Umno BN baru-baru ini cuba meminda Akta Mesin Cetak dan Penerbitan – mengikut jejak Hosni sebelum ini yang akhirnya memakan diri sendiri bila jutaan rakyat Mesir mengamuk di jalan raya.

Hosni memerintah selama 30 tahun dan melaksanakan pelbagai dasar zalim terhadap rakyatnya lantas ‘meletupkan bom jangka’ yang sudah dipendam rakyat ketika era pemerintahannya.

Mesir pada 25 Januari lepas digegarkan dengan jutaan rakyat turun ke jalan, tanda kebencian terhadap sikap angkuh Hosni yang tidak mempeduli hampir 40 peratus rakyatnya berada di paras kemiskinan.

Di Malaysia, lebih 5,000 rakyat Malaysia semalam bangkit membantah campur tangan Amerika Syarikat dengan berhimpun di depan kedutaan Amerika sebagai tanda protes.