ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

01 February 2011

"Pengsan" Melihat Rumah Mereka Bertukar Wajah...di tipu dek UMNO-APCO pukimak...!!!



Sepasang suami isteri pengsan di hadapan rumah mereka di Merlimau sejurus pulang dari menangkap ikan dilaut

Selepas sedar dari pengsan,apabila ditanya oleh orang ramai, lalu mereka berkata bahawa mereka terkejut melihat rumah mereka yang usang dan hampir roboh (gambar kanan) tiba-tiba menjadi cantik seperti sebuah banglo adanya ( cth : Gambar atas)

Lalu orang kampung menjawab,"Inilah kerja dan jasa Umno dalam membantu orang susah macam pakcik ni,dan esok PM akan datang untuk melawat dan merasmikan rumah pakcik." Lalu sekali lagi pasangan tersebut pengsan dan termuntah-muntah apabila mendengar PM nak datang melawat mereka di Merlimau.

Apasal wak buat cerita macam kat atas tu..sebabnya baca artikel penting Sinar Harian di bawah ni..!!

MERLIMAU – Sepasang suami isteri di Kampung Permatang Serai, di sini, terpaksa menjalani kehidupan di rumah usang yang boleh disifatkan seperti pondok buruk. Sekiranya hujan, Abdul Hamid Mat, 51, dan Sabariah Abdul Rahman, 50, terpaksa tidur dalam keadaan basah di ruang dapur rumah sejak tiga tahun lalu akibat bumbung yang sudah uzur.

Walaupun sudah memohon bantuan atas keprihatinan pergerakan Puteri UMNO kawasan sejak lima tahun lalu, namun sehingga kini tiada tindakan diambil, malah pernah menjadi mangsa marah segelintir pihak yang sepatutnya membantu menyelesaikan masalah.

Abdul Hamid berkata, dia tiada pendapatan tetap kerana hanya bekerja sebagai nelayan dan kehidupannya ibarat ‘kais pagi makan pagi’ sememangnya tidak mampu untuk membaiki sendiri rumahnya berikutan memerlukan kos tinggi.

Menurutnya, hanya wang saraan bantuan nelayan RM200 setiap bulan menjadi taruhan untuk meneruskan hidup dan sedikit wang gaji daripada isteri yang bekerja kilang di pekan Merlimau.-sinarharian...