ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

08 February 2011

Bidas Kerajaan Pulau Pinang Yang Dulu, Bukan Sekarang....cakap bior pakai otak kat kepala bukan kat celah jubor sayfool....!!!

Pulau Pinang dibidas gagal kawal aktiviti sukan air




GEORGETOWN: Polis membidas kerajaan Pulau Pinang kerana didakwa gagal mewujudkan undang-undang tempatan bagi mengawal aktiviti sukan air di kawasan tumpuan pelancong terkenal di negeri ini, terutama di Batu Feringgi.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Ayub Yaakob, berkata kerajaan negeri seharusnya bertindak proaktif dengan mewujudkan peraturan sejak dulu bagi mengelakkan kejadian tidak diingini berlaku di kawasan berkenaan.

"Kerajaan negeri sepatutnya bertanggungjawab menangani isu berhubung keselamatan pengunjung apabila ia membabitkan aktiviti sukan air di sini, dan bukannya meletakkan tanggungjawab itu kepada polis semata-mata.

"Saya tak faham kenapa pihak polis pula yang dikaitkan apabila berlakunya kemalangan yang membabitkan aktiviti sukan air. Polis hanya bertindak mengikut undang-undang yang diperuntukkan,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Ayub diminta mengulas kenyataan Ketua Menteri, Lim Guan Eng, yang mendakwa kerajaan negeri menerima aduan bahawa wujudnya aktiviti penagihan dadah di kalangan budak pantai yang mengendalikan jet ski dan aktiviti sukan air di Batu Feringgi.

Guan Eng membuat kenyataan itu pada sidang media sempena sambutan Tahun Baru Cina anjuran Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) di sini, semalam.

Ketua Menteri berkata, perkara itu sudah dibincangkan dengan polis dan kerajaan negeri akan mengadakan mesyuarat dalam masa terdekat bersama agensi penguatkuasaan lain untuk membincangkan perkara berkenaan.

"Saya sudah menghubungi Ketua Polis Negeri (Ayub) dan mengesyaki wujudnya aktiviti penagihan dadah di kalangan pekerja yang mengendalikan perniagaan jet ski.

"Saya akan mempengerusikan mesyuarat bersama polis bagi membincangkan aktiviti sukan air di Pulau Pinang dan berharap tindakan sewajarnya diambil terhadap pengusaha yang melanggar undang-undang," katanya.



penyapu sial


polis seekor ni dah main politik pulak...kalau nak berpolitik....berhenti aje kerja polis...dan bukan jadi pukimak UMNO...

Kenapa Polis mesti bidas kerajaan Pulau Pinang yang ada hari ini?...sepatutnya rujuk dulu kepada kerajaan sebelum Pakatan Rakyat memerintah Pulau Pinang iaitu di era BN dibawah Koh Tsu Koon...
tu la ada mata jadi buta ...ada telinga jadi pekak....sebab najis najis babi dah tersedak di anak tekak